ספרי שלמה אברמוביץ

'ריקליס – 950 מיליון דולר ב-40 דקות' הוצאת סטימצקי 2015

סיפור חייו הייחודי ועוצר הנשימה של משולם ריקליס, איש עסקים ישראלי-אמריקני, שהפך למטאור בעולם העסקים האמריקני והבינלאומי, מפתח שיטת ה LBO, אחד מ-400 עשירי עולם ואחד מגדולי התורמים למדינת ישראל. הספר אינו עושה הנחות לריקליס ומציג באופן שקוף ובהיר את הישגיו וכישלונותיו, את הטעויות שעשה בחייו האישיים ובמסלול חייו העסקי ואת המהלכים היצירתיים ומעוררי ההשתאות שביצע, כדי להיחלץ מתהומות וממשברים קשים מנשוא.

בהודו לא שואלים למה

טקסטים הוצאה לאור, 2005

רוית שריקי נעצרת במהלך טיול בהימלאיה בגין עלילה על הברחת גראס. לאחר חקירה אכזרית, מלווה במכות עם שוטי גומי, מגלה שריקי שהיא בהריון. היא מוחזקת עד לחודש השמיני להריונה בתא שורץ עקרבים, ללא מזון ראוי, ומשקלה מתדרדר ל-38 ק"ג. לאחר שעדי מפתח לזיכויה נעלמים, נגזרות על שריקי עשר שנות מאסר באחד מבתי הכלא הקשים בהודו. בתה, אור, נולדת בתנאים של אימה, בתא פרוץ לשלג ולרוח. האם מגינה עליה מפני עכברושים וקופי פרא, נאבקת על שפיותה ומגלה תושייה בקרב על זיכויה. הספר נכתב במהלך מסע שחזור להודו; שריקי חוזרת אל תא המעצר ממנו ניסתה להימלט, לאחר שחפרה בבטון במסרגה במשך שבועות. היא חוזרת גם לבית החולים שבו ילדה על שמיכה ספוגה בדם מלידה אחרת.

בהודו לא שואלים למה מהדורה שניה מורחבת, 2006

המהדורה המורחבת של הספר כוללת את 'הפרק הגנוז' – פרק שלא ראה אור במהדורה המקורית ופורסם במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות. המהדורה כולה נרכשה על ידי הרשות למלחמה בסמים והופצה בישראל ובהודו.

כדורגל סיפור אהבה

טקסטים הוצאה לאור, 2005

סיפור חייו המופלא של איש הכדורגל והאיש הנדיר, יענקלה גרונדמן. על כריכת הספר נכתב: במאי 1942, בעודו בן שלוש, החל המשחק הגורלי בחייו של יענקל'ה גרונדמן – משחק מחבואים מול חיית ההשמדה נאצית. גרונדמן הפעוט מסתתר עם משפחתו בבור שבתחתית אסם של איכר פולני. לאחר שלוש שנות רעב, צפיפות ואימה יצא יענקל'ה מהבור, עם מבנה גוף מעוות, ראש גדול, ידיים מצומקות ורגליים דקיקות נטולות שרירים. במאי 2004, יום אחד לפני מותו, הגיע יענקל'ה גרונדמן - "הפולני" של שכונת התקווה - אל פסגת חייו המקצועיים וזכה לעיטור פיפ"א, המגלם את תמצית דמותו ואישיותו: ספורטאי הגון; אדם טוב; מחנך; סמל למצוינות; המאמן הצעיר בליגת העליונה; הזוכה בכל תואר או גביע ישראלי ומי שהביא את נבחרת ישראל, יחד עם יצחק שניאור, עד משחקי ההצלבה בדרך למונדיאל. ...

צבי צימט - אהבה ללא תנאי

הוצאה לאור ב 2014

סיפור חייו של צבי צימט לאורך שמונה עשורים. החל מילדותו בפולין, הימים בהם מצא עצמו בגטו כשהוא ילד בודד, ללא משפחה, בריחתו מבית המעצר 'ינובסקה' הידוע לשמצה, החיים עם הפרטיזנים ביערות, השירות כקצין בצבא האדום, העלייה לישראל, מלחמת העצמאות, הקמת קריית אתא ופיתוח הספורט בקריית אתא ובחיפה. אירוע ההשקה, שמשך אליו כ-350 אורחים מכל רחבי הארץ, נערך בית פישר, במעמד ראש העיר, יעקב פרץ ,חברי מועצת העיר, סגנית השר לענייני אזרחים ותיקים, ד"ר לאה נס, ח"כ לשעבר, פרופ' שבח וייס, שהיה נשיא יד ושם ואנשי תקשורת בכירים ובהם העיתונאי והפרשן אמנון אברמוביץ', איש הטלוויזיה שלום קיטל, כתב הטלוויזיה, עמוס כרמלי וכן כתבי ספורט מעבר וההווה באזור. פרופ' שבח וייס אמר על הספר שכתב שלמה אברמוביץ': "סיפורו האישי של צבי צימט הוא מסר לדור הצעיר. קראתי ספרי ביוגרפיה רבים בחיי, אך ספר זה הוא מלאכת מחשבת של תחקיר, תכנון וכתיבה." ...

שגיאות כתיבה

שירה הוצאת ירון גולן, 1991

"שגיאות כתיבה" הוא ספר הביכורים של שלמה אברמוביץ בתחום השירה. ראה אור עם זכייתו בפרס רחל לשירה. כולל ארבעה פרקי שירה ובהם שירי אהבה וגעגועים לסבו של המחבר – הסבא אליעזר.

נחיתה קשה

שירה הוצאת תג, 1998

נחיתה קשה" הוא ספר השירה השני של שלמה אברמוביץ'. המשורר נתן זך סייע במיון השירים בספר והמליץ על סדר הופעתם. הספר עוסק בתשוקות, חלומות, אהבה ופנטזיות על יכולות תעופה.

תמיר ארז - מראהו כלבנון

טקסטים הוצאה לאור, 2007

תמיר ארז ניחן בשאיפה בלתי מתפשרת למצוינות, שדרבנה אותו לצאת גם לקורס טיס לאחר הצלחה כבירה וקידום מהיר במסלול הליבה של חיל הים. בחור בעל איכויות נדירות, יכולות גבוהות ומוטיבציה שלא יודעת גבול, ששירת גם בתפקידים מסווגים ונהרג בדמי ימיו בתאונת דרכים בתאילנד.

מלאך החלומות האסורים

טקסטים הוצאה לאור, 2006

ספר ילדים אינטראקטיבי, המאפשר לילדים פניה ישירה אל מלאך החלומות האסורים. המלאך, שאויר בכישרון רב על-ידי יונת קציר, מספר את סיפורו של המלאך, שמרשה לילדים לבצע בלילות, את כל מה שאסור להם לעשות ביום. בסיום הספר – 4 עמודי פניה של הילדים אל המלאך, בהם מותר להם, לצייר ולכתוב על הספר, לגזור את עמודיו ולשלוח אותם לתחרות בקשת חלומות.

מיוסף עד יוסף

טקסטים הוצאה לאור 2008

התחקיר על סיפורה של משפחת דבש מהווה צוהר אל פרק בהיסטוריה גדושת התהפוכות של העם היהודי. לכאורה זהו סיפורם הפרטי של יוסף דבש ומשפחתו המורחבת, אך בפועל הוא מעניק הזדמנות חד פעמית כמעט, לצלול אל החיים, ההוויה, התלאות, האומץ, הפסגות והתהומות של קהילת יהודי לוב. העדויות, התצלומים, המסמכים והסיפורים מאפשרים לעקוב מקרוב אחר תולדות היהודים באירופה ובצפון אפריקה, לאורך כ-400 שנה.

מלי - סיפור חיים

טקסטים הוצאה לאור 2010

יעקב מלי, נצר למשפחת מלישקביץ', ירש מהוריו ומהורי הוריו את האמונה היוקדת ביכולת להצליח, את האופטימיות המוחלטת גם בשעות משבר קשות ביותר, את החובה להישאר נאמן לעריך בכל מצב. על יסוד אלו נבנה סיפור חיים של לוחם אמיץ בשדות הקרב ובחיים, חולם בלתי נלאה על חיים של יושר וטוב לב. הביוגרפיה מתארת סיפור חיים רצוף הישגים מעוררי השתאות, התמודדות עם משברים ויכולת מופלאה להתרומם כעוף החול ולנסוק לגבהים חדשים של הצלחה.

שירת הפרדסים

טקסטים הוצאה לאור, 2012

המוסיקה – אהבתו, ידיעת הארץ – בלבו, הפרדסים – נשמתו. ביטויים אלו מקפלים בתוכם את דמותו של אליעזר ישראלי, מחלוצי הפרדסנות בגליל. הביוגרפיה אודותיו מגלמת את סיפור אהבתו לפנינה – רעייתו, לילדיו, למדינתו, לגליל המערבי, לקיבוצו - סער, לענף הפרדסנות, למוסיקה

ואלה תולדות - מסע במנהרת האש

טקסטים הוצאה לאור, 2013

ספר התיעוד "מנהרת האש" מעניק הצצה אל מחוזות אשר נדמה כאילו פסו מחיי הארץ הזו. אנשים שאוהבים את עבודתם אהבת אמת והפכו אותה לדרך חיים; נבחרת שכל חבריה - זוטרים כבכירים - מתפקדים מתוך שאיפה למצוינות, תוך נטילת סיכון ממשי לחייהם, כדי להציל חיי אחרים. הפעילות המבצעית מרתקת נראית לעיתים כאילו לקוחה מסרט פעולה משובח, אך היא מתבצעת ביום יום מתוך אומץ והקרבה. 70 שנה של כבאות והצלה.

פנינה ישראלי - חיי, זיכרונות

טקסטים הוצאה לאור, 2015

סיפור חייה של פנינה ישראלי, ממייסדות קיבוץ סער בגליל המערבי. אחת הפמיניסטיות הראשונות בהתיישבות בגליל ובקיבוץ. הספר עוקב אחר מהלכי חייה, החל מילדותה בתל אביב תחת המנדט הבריטי, דרך פעילותה במחתרת, המשך בתפקידיה הרבים בקיבוץ, כולל גזברית ראשונה, מרכזת משק, אם במשרה מלאה, חברת דירקטוריון ברמ"ד ועוד.